naar top

Vanaf 29 september online afspraak maken

25 augustus ’20 (di)
Vanaf het begin van de coronacrisis half maart zijn alle diensten van gemeentebestuur en sociaal huis op afspraak gaan werken. We schakelen vanaf 29 september over op een online afsprakensysteem.

Door op afspraak te werken hopen we de verspreiding van het virus tegen te kunnen gaan. Zo lang de coronamaatregelen van de overheid gelden mogen bezoekers alleen binnen in de gemeentelijke gebouwen als ze een afspraak hebben. Bezoekers zijn verplicht om een mond-neusmasker te dragen en om hun handen te ontsmetten.

Nieuw afsprakensysteem

Omdat we vóór de coronacrisis niet op afspraak werkten maar met vaste openingsuren, hebben onze diensten zelf oplossingen bedacht om burgers om afspraak te laten komen.

Ons bestuur heeft nu geïnvesteerd in een gloednieuw online afsprakensysteem, waarmee burgers zelf afspraken kunnen maken als het hun past.

Op dit moment lopen er testen en wordt de laatste hand gelegd aan een afsprakensysteem dat gebruiksvriendelijk en handig is.

Afspraken plan je best binnen de vaste momenten (zie onder). Kan je niet tijdens de vaste momenten, kan je buiten deze uren mogelijk een afspraak maken.

Waarom schakelen we over op een online afsprakensysteem?

Met het online afsprakensysteem willen we dienstverlening efficiënter maken om de burgers nog beter en sneller te helpen.

Wat zijn de voordelen voor de bezoeker?

  • De momenten waarop je kunt langskomen zijn gevoelig uitgebreid (zie onder).
  • Als bezoeker hoef je niet meer in de rij te staan om op je beurt te wachten.
  • Je komt onmiddellijk bij de juiste dienst en de juiste medewerker terecht.
  • Je wordt sneller geholpen: we kunnen je afspraak beter voorbereiden, want onze medewerkers weten op voorhand waarvoor jij langskomt.
  • Je kunt zelf inplannen wanneer het jou past om naar het gemeentehuis of sociaal huis te komen. Past het afspraakmoment uiteindelijk toch niet, dan kan je het zelf wijzigen of annuleren.

Wanneer kan je op afspraak langskomen?

We hebben vaste momenten waarop afspraken mogelijk zijn. Buiten deze vaste momenten kan je ook een afspraak vragen.

maandag 09.00-12.00 uur 13.30-15.30 uur 16.30-19.00 uur
dinsdag 09.00-12.00 uur 13.30-15.30 uur  
woensdag 09.00-12.00 uur 13.30-16.00 uur  
donderdag 09.00-12.00 uur 13.30-15.30 uur  
vrijdag 09.00-12.00 uur    

Hoe maak je een afspraak?

Je kunt online een afspraak maken of bellen naar de dienst waarmee je een afspraak wilt maken. De diensten kunnen dan voor jou een afspraak inplannen.

Voor welke diensten kan je een afspraak maken?

  • dienst Burgerzaken
  • dienst Milieu, gemeentehuis
  • dienst Mobiliteit, gemeentehuis
  • dienst Ruimtelijke Planning & Vergunningenbeleid
  • dienst Gemeentewerken
  • Groendienst
  • Sociale dienst

Voor een afspraak bij de diensten die hierboven niet opgesomd staan kan je alleen telefonisch een afspraak maken. Je vindt hier de contactinformatie van alle diensten.

Het afsprakensysteem wordt nog verder uitgebreid.

Waar moet ik mij aanmelden als ik een afspraak heb?

Je meldt je aan bij de onthaalbalie van het gemeentehuis of het sociaal huis (alleen voor de Sociale dienst).

Let op! Zolang de coronamaatregelen gelden, moet je eerst aanbellen aan de deur. De baliemedewerker zal je (als je een afspraak hebt vastgelegd) toegang geven en je aanmelden bij de dienst waarmee je een afspraak hebt. 

Waarvoor kan je nog langskomen zónder afspraak?

Tijdens de vaste contactmomenten (zie boven) kan je zonder afspraak langskomen in het gemeentehuis om:

  • vuilzakken te kopen of af te halen op medisch voorschrift;
  • grofvuilstickers te kopen;
  • een offerte in te dienen;
  • een meldingskaart af te geven;
  • een cadeaubon te kopen.

Wat kan je van thuis uit doen?

  • Een melding doorgeven kan nog steeds via www.tessenderlo/meldingen of de meldingskaart in ons informatieblad. Je hoeft hier dus niet meer speciaal voor langs te komen.
  • Op www.tessenderlo.be/attesten kan je heel wat officiële attesten snel en veilig aanvragen.
  • Op www.tessenderlo.be/inschrijven kan je online inschrijven voor activiteiten, cursussen, … Reservaties, inschrijvingen en betalingen worden online geregeld en afgehandeld met enkele simpele kliks. Ook dit kan dus perfect van thuis uit. 

In een notendop

  • Een afspraak maak je via het online systeem of rechtstreeks telefonisch bij de diensten. Let op: deze link werkt pas vanaf half september.
  • We werken alleen op afspraak tijdens de vaste momenten maar je kunt ook buiten deze vaste momenten een afspraak maken.
  • Je kiest zelf wanneer het jou past om langs te komen.
Nieuwsoverzicht
werken

Openingsuren & contact

dienst Communicatie & Onthaal

adres
Markt 15A3980 TESSENDERLO
Tel. tel.
013 35 33 60
e-mail
communicatie.onthaal@tessenderlo.be
Vandaag:09.00-12.00 uur en 16.30-19.00 uur

Let op: dienstverlening alleen op afspraak!

Lees meer artikels over